torsdag 4 januari 2018

#30DAYPHOTOGRAPHYCHALLENGE #BOKEH #SOMETHING GREEN #NÅGOT GRÖNT #GavinHoey

DAG 4 / DAY 4 (#30dayphotographychallenge)

#någotgrönt / #somethinggreen


Jag ville testa på tekniken #Bokeh, som jag lärde mig via videohandledningar på #YouTube. Där finns en fantastiskt bra pedagog, vid namn Gavin Hoey (#gavinhoey), som lär ut både det ena och det andra :). Jag lägger upp filmerna längst ned i inlägget.

Jag testade även att fota med något annat i förgrunden, nämligen en uggla och ett spöke :).


Jag härmade Gavins tips, med att nyttja julgransbelysningen framför en enfärgad bakgrund. Jag drog mina mossgröna sammetsgardiner för fönstren och ställde min metallställning - som jag använder som julgran på ett svartlackerat matbord. 

Jag kom inte upp i samma avstånd eller perfektion som Gavin, men det känns kul att ha testat tekniken :). Jag har heller inte efterredigerat fotona.
Jag hade inställningen RAW och JPEG - vilket gjorde att jag kan fortsätta redigera fotona i #Photoshop, om jag vill :), eller bara ladda över fotona till datorn och sedan länka vidare dem :).

GRUNDERNA INOM BOKEH - Gavin Hoey


BOKEH - FORTSÄTTNING - Gavin Hoey

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar