torsdag 11 maj 2017

BLOMMOR

I det här inlägget kan du se foton på blommor.

2017

Under ett besök på Botaniska trädgården, på långfredagen den 14 april, 2017, fångade jag dessa sköningar:

Ett magnoliaträd, på väg att blomma ut...
Fotona är tagna med mobiltelefonens kamera (Samsung galaxy 7).



En härlig rhododendronblomma... fullt utslagen. Fråga mig inte hur det kommer sig att de blommade redan nu... (för övrigt... så har det varit en extremt segstartad och kylig vår i år... På vissa ställen har det snöat ända in i maj...)


Daggkåpa - Hisingen
Fotona är tagna med Panasonic LX100.


Jag vet inte vad detta är för en buske med gula blommor, men jag försökte mig på en närbild...


Löjtnantshjärta


Maskros ... jämförelse i färg och svartvitt...


 

En härlig röd tulpan... påskhelgen, 2017.
Fotot är taget med mobiltelefonens kamera (Samsung Galaxy 7).


Vita tulpaner i Halmstad, maj 2017
Fotona är tagna med Panasonic LX100.


Närbild på vit tulpan...


Jag provade att fota i motljus en tidig vårmorgon och fick till denna pastell-karamell.





2016


Jag var i Borås stadspark och fotograferade, sommaren 2016.
Jag minns inte om det var mobilen eller Panasonic TZ40 jag använde för att fotografera dessa. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar