lördag 6 januari 2018

PANASONIC LUMIX G9

Jag har tittat på några systemkameror. På Scandinavian photo rekommenderade de mig en kamera från FujiFilm. Jag blev förvånad - och introducerad till ett nytt märke. Jag hade ju i praktiken ställt in mig på något från Canon, Nikon eller t ex Sony.

Det är både roligt tidskrävande att kolla igenom youtubefilmer där folk recenserar eller visar hur kamerorna fungerar.

Men jag måste medge, att värstingen Panasonic Lumix G9 börjar vinna mark hos mig. Den kommer att börja säljas i januari, 2018. Och den har många av de finesser jag förväntar mig att en systemkamera ska ha. Och om jag nu ska skaffa mig en systemkamera, så måste det ju vara en kamera som kan hålla över tid.

Samtidigt känner jag mig lite rädd för att investera i en sån stor och dyr kamera.
Kamerahuset allena, kostar en hel del. Och därtill kommer kostnad för objektiv, minneskort, blixt, mikrofon m m. Allt sånt där smått och gott som jag vill ha till hands.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar